MIN TURBEKLEDNING

Reklame | Devold of Norway

/Dette innlegget inneholder sponsede produkter og annonser

Hei på dere,
Jeg har flere ganger fått forespørsler om jeg kan dele litt av den turbekledningen jeg bruker og hvordan jeg bruker det. Jeg har vært litt treig, beklager det. Noen av produktene jeg vil anbefale er sponset, mens mesteparten er betalt fra egen lomme. Mine anbefalinger kommer fra hjertet. Jeg ville aldri gått god for et produkt uten at jeg selv har testet det nok til at jeg ønsker å anbefale det videre til dere.

_________________________________________________________

JAKKER

Fjallreven Kamas II Down Jacket


Denne jakken har jeg fått av samboeren min.  Den produseres dessverre ikke lengre, men jeg vet at du kan få kjøpt tilsvarende fra Fjallraven i dag. Dette er en god og varm dunjakke. Yttermateriale er slitesterkt og tåler det meste. Skuldrene og albuene er forsterket med syntetisk vattering for å motstå fuktighet og trykk. Den er god og varm uansett om du har en tynn ullgenser eller en tjukk ullgenser under. Denne jakken er perfekt når du kommer frem til camp og ikke får skiftet med en gang. Sleng på deg denne over vindjakken, og du holder garantert varmen. Egner seg ikke til bruk ved høyt aktivitetsnivå. Jeg har denne i størrelse M. Da får jeg plass til en del tjukke gensere under om jeg ønsker. Den er litt stor når jeg kun har en tynn ullgenser under, men liten nok til at det ikke er noe problem. Jakken er litt stor i størrelsen.

Har funnet en tilsvarende i størrelse Small på Letgo HER
Fjallraven sin “tilsvarende” modell HER

_________________________________________________________

Norrøna Trollveggen GoreTex Pro Jacket
       
Dette er uten tvil min favorittjakke. Denne kan brukes til absolutt alt, og jeg har hatt den i over 4 år og holder seg like godt. Den har vært utrolig mye brukt, og er ett must-have på alle turene jeg drar på. Jakken er lett, puster godt, tåler enormt med slitasje og er vind -og vanntett. Dette er en relativt dyr jakke, men om du vet du skal bruke den mye er den virkelig verdt det. Jeg kommer til å ha denne jakken livet ut, det er jeg helt sikker på. Jeg har min i størrelse L, da får jeg en tjukk genser under uten at det blir trangt. Lufting under armene er også gull på denne jakken. Jakken er normal i størrelsen.

Jeg finner ikke min jakke hos Norrøna, da det på damesiden kun finnes en versjon som heter “Light”, som er litt lettere enn den jeg har.
Den jakken jeg har blir tydeligvis kun laget til herre nå, så linken til den jeg har finner du HER

_________________________________________________________

Devold of Norway Trollkyrkja
(Sponset)

Dette er et ytterplagg fra Devold of Norway i 100% merinoull. Jakken er både vind -og vannavstøtende. Denne jakken bruker jeg på turer hvor det ikke er meldt like mye regn. Den er svært lett og har mange romslige lommer, muligheter for lufting og har en god passform. Du kan dra jakken godt over haken, noe jeg syns er viktig på luftige turer. Jeg har min i størrelse L, hvor jeg får god plass til en tjukk genser under uten at det blir trangt. Jeg vil si den er normal i størrelsen.

Jakken finner du HER

_________________________________________________________

Norrøna Svalbard Cotton Anorak

Denne anorakken er jeg veldig fornøyd med. Den er vindtett, har utrolig mange funksjonelle lommer samt flere luftemuligheter. Den veier omtrent ingenting og passer perfekt til turer i tørt vær på fjellet. Denne er laget av økologisk bomull som puster svært godt og som er utrolig slitesterkt. Dette er alfa omega for meg som driver med hunder. Det er en borrelås på hetten, som gir muligheter til å feste på pelskant. Det har jeg gjort, da dette kommer godt med i skikkelig snøvær. Da tar pelsen den snøen som ellers hadde havnet inne i hetten. Pelsen har jeg kjøpt HER.
Jeg har min i strl L. Den er relativt stor i størrelsen, men jeg liker at anorakken skal ha god plass. Da kan du som meg, ha en tynn dunjakke under når du tar pauser, uten å bli kald.

Link til jakken HER

______________________________________________________

BUKSER

 

Trollveggen GoreTex Pro Bibs

Denne buksen tilhører Norrøna Trollveggen jakken jeg skrev om lenger opp. Dette er Norrønas mest slitesterke, værbeskyttende og vanntette bukse. Den finnes kun til herre, men den er STOR favoritt hos meg. Denne buksen kan virkelig brukes til alt, og den er enormt slitesterk. Buksen går helt opp til brystet, har seler som holder den på plass, og flere luftemuligheter. Du kan åpne hele “setet”, slik at du kan gå på toalettet uten å måtte ta av deg alt. Den er vind og vanntett. Buksen har store lommer på bena og en mindre en på brystet hvor jeg ofte har telefonen min eller linser som helst ikke skal fryse til is. Dette er den eneste buksen jeg bruker på vinteren. Den er romslig, så jeg får plass til tjukke ullbukser under. Da kan jeg sitte på knærne i snøen i lang tid uten å bli våt. I tillegg har den innebygde gamasjer som du kan ta av og på som du vil. Det er muligheter for ventilasjon langs hele benet. 
Jeg har min i strl M. Disse blir kun laget til menn. Om du vil ha kvinneversjrnen så er den uten seler og laget i et litt lettere materiale.

Link til “light woman” versjonen HER

Link til herreversjonen som jeg har HER

_________________________________________________________

Fjällräven KEB Curved

KEB-buksen er en relativt godt kjent turbukse. Jeg har min i den kolleksjonen som heter Curved. Rumpen min er litt for stor til Regular, haha. Den er laget i elastisk stoff og slitesterkt G-1000 Eco. Den har ventilasjonsglidelåser, romslige lommer og stroppejustering nederst på bena. Jeg er utrolig glad i denne buksen, og har den i både rød og grønn. Denne bruker jeg på turer i alle sesonger bortsett fra vinteren.

Link til buksen HER 

_________________________________________________________

Fjällräven Lappland Hybrid

Dette er en av Fjällrävens jaktbukser. Dette er en lett, slitesterk bukse til aktive jaktformer, laget i elastisk stoff og G-1000 Silent Eco. Optimalisert passform, flere ventilasjonsåpninger og praktiske lommer, inkludert en knivlomme.
Buksen er også relativt vannavstøtende, noe som er viktig på en jaktbukse. Denne har jeg brukt både under jakt og til friluftsliv, fordi stoffet er veldig komfortabelt og buksen er behagelig å gå langt i.

Link til jaktbuksen HER

_________________________________________________________

Chevalier Alabama Vent Pro Pants

Disse buksene fra Chevalier har jeg fått utrolig mange spørsmål om. Dette er noen lette jaktbukser. De har stretch, lydløst stoff og flere muligheter for lufting. Det er laget forsterket slitesterkt stoff på knær og innside legg. Disse buksene er jeg veldig glad i, og kan også finne på å bruke disse til fritidsaktiviteter utenom jakt og friluftsliv. Jeg vil si at de er litt små i størrelsen. Jeg bruker kun disse når det ikke er altfor kaldt, da jeg ikke hadde fått plass til noen stilongs under disse. 

Link til buksene og oversikt over forhandlere HER

_________________________________________________________
Det var alt jeg hadde for denne gang. Jeg har fler bekledninger, så om du har sett noe jeg bruker som ikke er med her, så vil det komme en del 2, med mellombekledning og luer. Har du spørsmål om bekledningen er det selvfølgelig bare å stille dette i kommentarfeltet, så skal jeg svare så godt jeg kan.

God søndag 🙂

/Line Victoria Sverdrup

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg