SVAR PÅ DERES SPØRSMÅL

Hei på dere! 
I går la jeg ut en story hvor man kunne stille litt spørsmål. I og med at jeg mottok flere spørsmål enn jeg orker å svare på på telefon (hater å skrive langt på telefonen), tenkte jeg at det var greit å samle dem opp her. 

Har du flere spørsmål eller ble ikke ditt spørsmål besvart, send meg en melding på IG eller kommenter i kommentarfeltet, så skal jeg svare så godt jeg kan. 

Hva var temaet for møtet du var på?
Skjønner godt at dere lurer, og er litt teit av meg å si A og ikke B, men jeg er så gira så jeg hadde så lyst til å dele litt av det. Noen har en idé om det, men foreløpig har jeg ikke fortalt ordentlig hva det handler om. Men lover å komme tilbake med det så fort jeg vet noe mer og kan fortelle det.

Hvor gammel var du da du begynte å jakte?
Jeg tok jegerprøven i fjor, så jeg var 23 år gammel.

 

Har du noen tips til mat på tur? (Ikke real turmat).
Det kommer veldig an på hva slags tur og når på året det er snakk om. På sommeren liker jeg best å fiske. Også har jeg med potetmos og supper som jeg kan spise om jeg ikke får fisk, eller legge til om fiskelykken er på min side. Forskjellige gryteretter er også godt å ha med, som jegergryte med reinskav eller elgskav for eksempel, pastagryte, pølsegryte osv. Har du noe vilt i fryseren kan du lage deg en skikkelig middag! Jeg har også hatt biff med på tur med stekte poteter, det er upåklagelig. Du kan også tørke mat selv og lage din egen Real Turmat med egne ingredienser. Det er både godt og miljøvennlig!

 

Hvor i landet skal du jakte rype?
Jeg har ikke planlagt noe jakt i år, rett og slett fordi jeg timeplanen min er så full framover. I tillegg kan jeg ikke ha med Sarek på jaktturer, så da prioriterer jeg heller å dra på tur med han. Jeg kjenner heller ikke så mange andre jenter som jakter, noe jeg gjerne ønsker da jeg kunne tenkt meg å dra på jakt med jenter.

 

Hva studerer du?
Jeg studerer bachelor i journalistikk på Høyskolen Kristiania.


Hvilket bålstativ (tripod) til bål må man velge?
 

Det har jeg aldri brukt, så det kan jeg dessverre ikke svare på.

 

Har du testet hammock-camping? Hva syns du om det?
Jeg har ikke testet å sove i hengekøye på tur enda, men det blir nok noen slike turer i høst her hjemme i området. Håper på å få til litt hengekøyeturer de neste ukene. Men det ser veldig koselig ut!

 

Beste turplasser i midt-Norge? 
Jeg har ikke vært på så altfor mange turer i midt-Norge, uten om Trollheimen og Femundsmarka. Trollheimen er helt fantastisk! Anbefales på det sterkeste!
Nærmeste midt-Norge jeg kommer, som jeg har flere erfaringer fra, er forskjellige områder i Østerdalen/Stor-Elvdal. Vet ikke om disse beregnes som midt-Norge helt, men.

Hvor gammel er du og hvor bor du?
Jeg er 24 år og akkurat nå bor jeg hjemme i Bærum.

 

Hvordan har du klart deg med det økonomiske? Med tanke på mye turutstyr, hund osv?
Før selve prosjektet mitt så jobbet jeg 80% og sparte opp en del penger der. I tillegg har jeg fått hjelp av sponsorer til både utstyr og penger, samt fått betalt for artikler jeg har skrevet og bilder jeg har tatt.

 

Jeg fikk en del engelske spørsmål også, men jeg tar disse norske i førsteomgang. Og som sagt så er det bare å spørre om det skulle være noe mer eller annet du lurer på 🙂 

/Line Victoria Sverdrup

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg